دانستنی هایی در مورد رژیم گیاهخواری و ارتباط آن با سرطان

دانستنی هایی در مورد رژیم گیاهخواری و ارتباط آن با سرطان

افراد گیاهخوار کمتر به فشارخون و دیابت مبتلا می شوند. آمار بدست آمده نشان از این دارد که افرادی که از رژیم گیاهخواری استفاده می‌کنند احتمال کمتری دارد که به بعضی از سرطانها مبتلا شوندو این نشان دهنده اهمیت مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه است.

آیا حذف غذاهای گوشتی برای بدن ضرر دارد؟

طبق آخرین پژوهشهای علوم پزشکی گیاهخواری برای سلامتی بدن افراد مضر نیست و حذف غذاهای گوشتی نظیر گوشت حیوانات یا آبزیان باعث بروز مشکلات در روند سلامتی نمی‌شود؛ زیرا پروتئین‌های گیاهی در برخی از حبوبات و غلاتی به فراوانی وجود دارد و کیفیت آنها با پروتئین‌های حیوانی برابری دارد و می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای گیاهخواران باشد و لیکن ویتامین ب‌۱۲ که منبع آن در غذاهایی تولید شده از منابع حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و سایر مواد لبنی موجود است .

از این نظر افراد گیاهخوار دچار کمبود خواهند بود (‌البته این شامل افرادی می شود  که مواد لبنی و تخم مرغ را از رژیم غذایی خود حذف کرده‌اند) و همین طور دچار کم‌خونی و کمبود کلسیم خواهند شد که در واقع نتیجه این نوع رژیم غذایی است. برای برطرف کردن این مشکل در رژیم غذایی, گیاهخواران باید سبزیجات و میوه‌های غنی از کلسیم و آهن مثل سبزی شاهی، اسفناج، پسته، بادام و فندق را جایگزین کنند.

مزایایی گرفتن رژیم گیاه خواری بر بدن

تحقیقات انجام شده نشان دهنده این است که گیاهخواران بسیار کمتر به فشار خون شریانی و گرفتگی عروق کرونر و دیابت مبتلا می‌شوند و مقدار کلسترول و اوره در آنها پایین‌تر است .  باید دانست که فیبرهای گیاهی با ورود به زنجیرۀ اسیدهای چرب، آنها را کوتاه می‌کنند و مقدار کلسترول را کاهش می‌دهند و در نهایت از بروز چاقی و دیابت نوع ۲ جلوگیری می‌کنند. 

و با توجه به این نکته می توان به این نتیجه رسید که گیاهخواران در این مورد از امتیاز ویژه برخوردارندبه دلیل این که بخش عمده غذای این افراد را فیبر تشکیل می‌دهد و وجود فیبر در غذای گیاهخواران باعث احساس سیری زود هنگام می‌شود و در نتیجه آنها در واقع غذای کمتری می‌خورند.یکی دیگر از مزایای پیروی از این نوع رژیم غذایی وجود آنتی‌اکسیدان‌های مؤثری است که در سبزیجات بسیار زیاد پیدا می‌شود و در واقع باعث جلوگیری از بروز سرطان در این افراد می‌شود.

مزایای پیروی از این نوع رژیم غذایی وجود آنتی‌اکسیدان‌های مؤثری

با توجه به نکاتی که در بالا بیان شد رژیم گیاهخواری یک روش زندگی است که بر پایه سلامتی بنا شده است. البته همه‌چیز خوارهایی که بین ۴۰۰‌تا‌۸۰۰ گرم میوه و سبزیجات در روز استفاده می‌ کنند می‌توانند همانند گیاهخواران منافع یک زندگی جدید سالم را تجربه کنند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *